مژده به علاقمندان کتاب

تازه، کتابی درشهر تورنتوی کانادا تحت عنوان " الماس کوه نور در بازوی شاهان افغان" به طبع رسید که اینک  مشخصات آنرا دراینجا درج مینمایم:
مشخصات
نام اثر: الماس کوه نور در بازوی شاهان افغان
مؤلف : عبدالباری جمال
برگ آرایی و ویراستاری: کریم پیکار پامیر

طرح عکس روی جلد: عبدالهادی تپاند
شماره گان:  یکهزار جلد
ناشر : اداره ماهنامه ی " پگاه" درکانادا
محل چاپ: شهرتورنتو – کانادا
تاریخ چاپ : سال ۱۴۰۲خورشیدی

 


جا دارد اگر گفته شود که این اثر، بالذات درجامعه ی افغانهای عزیزما  تازه گی دارد. زیرا قبل ازاین، چنین یک اثرپژوهشی، مستند وبیانگرفرود و فراز تاریخی شئی بسیار مشهور و قیمت بها بنام "الماس کوه نور" یا نگاشته نشده و یا لااقل اینجانب  تاحال ندیده و نخوانده ام. دوست محترم (عبدالباری جمال) که علی رغم مصروفیت های شخصی و خانواده گی، پیوسته دست به تتبع و تحریر مطالب دلچسبی زده است، شخصیتی است که تاکنون چندین عنوان اثر دیگردر بخشهای مختلف زنده گی به طبع رسانیده است.  اثراخیرکه حاوی یکصد و چهل و دوصفحه میباشد، طی هفت فصل تنظیم گردیده و مطالب واقعاً بکر و نایابی را پیرامون سنگ ارجناک (الماس کوه نور) گرد آورده است که مرور آن، خواننده را به حجم و ارزش پولی، تحول ساختاری و علاقمندی شاهان و امرای تاریخ معاصر و بالاخره در مورد سرنوشت این قطعه ی جذاب و اینکه چگونه الماس کوه نور از اختیارشاهان سدوزایی بیرون کشیده شد، آگاه میسازد.                                          
مؤلف در مقدمه ی اثر خویش چنین مینویسد: " اگرچه سنگ قیمتی و با ارزش (الماس) درجهان زیاد پیدا میشود، اما هیچکدام این سنگها، به اندازه ی الماس کوه نورمحبوبیت و مقبولیت نداشته و مورد توجه جهانیان قرار نگرفته است... من سعی بعمل آورده ام تا لا اقل بخشی از آنهمه داستانها، نشیب و فراز ها و سرنوشت الماس مورد نظر را جمع آوری نموده طی صفحات این اثر بگنجانم..."   
طبع و نشر این اثر دلچسب را برای مؤلف عزیز و همه ی کتاب دوستان هموطن و همزبانم تبریک عرض میکنم. امید وارم جناب عبدالباری جمال همیشه زنده و سلامت و سر حال باشد تا بیشتر از این بنویسد.                                                                
عزیزانی که بخواهند این اثر تازه را در اختیار داشته باشند، میتوانند به شماره تلفون صاحب اثر: (4164399665) درتماس شوند. 


 

اخبار روز

13 سرطان 1403

BBC ‮فارسی - صفحه افغانستان BBC ‮فارسی - صفحه افغانستان

کتاب ها